25/03/2013

Preguntas e respostas no galego, a entoacióm


É preciso lembrar a necesidade de entoarmos correctamente as interrogaciõs. Na fala espontánea, todos e todas o facemos sem problemas; mesmo quem xulga falar correcto espanhol, pronunciará com toda a probabilidade à galega as expresiõs interrogativas, sendo este um dos trazos que dam um carácter inconfundivle à nosa fala. Com efecto, a oídos dum estrangeiro, o falar galego tem ũa música especial, como para nós a tem o deles, devido a riscos prosódicos coma este. Estamo-nos a referir à curva tonal, que nas frases interrogativas tem um traxecto ascendente ao princípio e descendente ao final no galego, mentres a correspondente espanhola termina em sentido marcadamente ascendente.

Como diciamos, na fala espontánea é ũa característica moi viva, pero na práctica da lectura, a tendéncia geral é a de pronunciarmos as interrogaciõs à espanhola, o que dá mostras da influéncia real da escola como orientadora de pautas lingüísticas.

A respecto das interrogaciõs no galego, lembramos ainda que a construcióm tradicional da resposta afirmativa é mediante a repeticióm do verbo principal da pregunta:
-Foches comprar o ordenador?
-Fum
Por influéncia do espanhol está-se impondo a resposta afirmativa por médio do advérbio "si", que, ainda que exista na nosa língua, é de uso menos freqüente.


Fonte: Manual de Iniciaçom à Língua Galega

Nenhum comentário:

Postar um comentário